FORSLAG 2:
Nedlæggelse af alle padelaktiviteter pr. 1. januar 2025
VARSLING AF ÆNDRINGER I KLUBBENS PADELAKTIVITETER
Det vedtagne forslag meldes ud på Klubbens hjemmeside, Facebook og med mail til klubbens medlemmer inkl. nye medlemskaber og vedtægter.
Kære medlem
Ved den ekstraordinære generalforsamling 24-10-2025, blev det besluttet, at klubben ophører med alle padelaktiviteter fra 1-1-2025.
Baggrunden er, at Struer Kommune med virkning fra 1. januar 2025 har besluttet at fjerne banetilskud til padelaktiviteterne. Bestyrelsen har haft møde med Struer Energi Park, som har taget konsekvensen og fra 1. januar 2025 ændrer padelaktiviteterne til rent Pay and Play med et tilbud om en ens let reduceret banepris til alle foreninger.
Det nye prisniveau og prisstrukturen gør det ikke muligt at udvikle padel som en klubaktivitet, ligesom klubben ikke kan videreføre de nuværende medlemskaber med padel.
Derfor ændres medlemskaberne med virkning fra 1. januar 2025, til ikke at omfatte padel.
Særligt for klubmedlemmer med Squash/padel årsmedlemskaber pr. 31-12-2024:
Særligt for klubmedlemmer med Squash/padel månedsmedlemskaber pr. 31-12-2024:
De nye medlemskaber gældende fra 1-1-2025
Squash Årsmedlemsskab
Medlemskab 1600kr./år
Giver gratis og fri adgang til banebooking og mulighed for at deltage i udbudte træningstilbud
Vilkår og betingelser:
Squash Månedsmedlemskab
Medlemskab 169 kr./md.
Giver gratis og fri adgang til banebooking og mulighed for at deltage i udbudte træningstilbud
Vilkår og betingelser:
VI henviser til at booke padelbaner som Pay and Play direkte ved Struer Energi Park.
Vi håber på jeres forståelse og glæder os samtidig over udsigten til, at padelfaciliteterne udvides, så det bliver nemmere at booke baner og tiltrække turneringer til vores center.
På generalforsamling blev også vedtaget nye vedtægter, som kan ses på vores hjemmeside, hvor padelaktiviteterne ikke længere indgår.
Har du spørgsmål, så skriv til os på mail@struersquash.dk. Vi svarer inden for få dage.
Venlig hilsen,
Bestyrelsen
Struer Squash & Padel Club
Vedtægter for Struer Squash Club 12. udgave gældende fra 1. januar 2025
§1 Foreningens navn og hjemsted
Foreningen Struer Squash Club, der har hjemsted i Struer kommune, er stiftet den 28.03.2001. Foreningen er tilsluttet Dansk Squash Forbund under Danmarks Idræts-Forbund (DIF) og er underlagt disses love og bestemmelser.
§2 Foreningens formål
Foreningens formål er at give alle interesserede i Struer og omegn uanset alder, køn, nationalitet og færdigheder mulighed for at dyrke squash. Foreningen ønsker at styrke både idrættens og det frivillige foreningslivs udbredelse gennem sportslige og sociale aktiviteter, som fremmer den enkelte og fællesskabets sundhed, trivsel og oplevelse af samhørighed.
§3 Medlemskab
Alle, der går ind for foreningens formål, kan blive medlem. Man er medlem af foreningen, når medlemskabet er registreret og betalt. Der tilbydes forskellige medlemskaber. Regler, vilkår, betingelser og medlemsforpligtelser fremgår at klubbens hjemmeside.
§4 Indmelding
Indmelding sker ved oprettelse af medlemskab på klubbens hjemmeside. Medlemskab er først gyldigt, når kontingent er indbetalt. Dette gøres online under via hjemmesiden. I tilfælde af overtegning har eksisterende medlemmer fortrinsret til den efterfølgende sæson.
§5 Udmelding
Udmelding sker automatisk, såfremt man ikke fornyer medlemskab ved udgangen af en kontingentperiode.
Særligt for månedsmedlemskab: Udmeldelse skal ske via hjemmesiden, hvor der afregnes løbende måned + 1 måned.
§6 Kontingent
Kontingentet for medlemmer fastsættes på den ordinære generalforsamling. Indbetalingsterminer og opkrævningsform fastsættes af bestyrelsen, fremgår af hjemmeside og ved indmeldelse.
§7 Restance
Såfremt klubbens baner benyttes til træning eller spil uden betalt kontingent, kan klubben forkorte spillerens medlemskab den periode som overtrædelsen har fundet sted eller forlange kontant betaling svarende til overtrædelsesperioden.
§8 Bøder, udelukkelse og eksklusion
Bestyrelsen kan udelukke eller ekskludere et medlem, der med sin opførelse arbejder imod foreningens vedtægter, misbruger sit medlemskab eller på særlig grov måde har tilsidesat sine medlemsforpligtelser.
Såvel i sager om udelukkelse som eksklusion har medlemmet krav på at blive hørt inden Bestyrelsen træffer sin afgørelse. Det ekskluderede medlem kan skriftligt forlange, at eksklusionen bliver prøvet på førstkommende generalforsamling. Sagen sættes på dagsordenen som et særskilt punkt. En generalforsamlings afgørelse af en eksklusion kræver samme majoritet som ved ændring af foreningens vedtægter.
Alle foreningens medlemskaber er baseret på spil med 2 på singlebane. hvoraf min. én spiller er medlem.
Banebookeren er ansvarlig for at overholde betingelserne af medlemskabet med 2 betalende spillere på banen, og at alle spillernavne på banen fremgår korrekt i bookingsystemet. En hver uoverensstemmelse bliver betragtet som misbrug af medlemskab, og banebookeren vil blive pålagt en straksbøde på 1000kr.
Ved gentagen eller groft misbrug, kan bestyrelsen træde til udelukkelse eller eksklusion af medlemmet.
§9 Generalforsamlingen
Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed i alle anliggender.
Ordinær generalforsamling afholdes en gang årligt inden udgangen af marts måned. Adgang til generalforsamlingen har alle foreningens årsmedlemmer samt hvem, bestyrelsen måtte indbyde. Stemmeret har alle årsmedlemmer, der er fyldt 16 år og ikke er i kontingentrestance. Der kan kun stemmes ved personligt fremmøde.
Generalforsamlingen indkaldes med mindst 3 ugers varsel med angivelse af dagsorden. Forslag, som ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal være indsendt skriftligt til bestyrelsen senest 2 uger før generalforsamlingens afholdelse. Det reviderede regnskab kan ses hos formanden 1 uge før.
En rettidig indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte.
Bestyrelsen kan beslutte, at generalforsamlingen helt eller delvist afvikles digitalt, hvis forhold gør det umuligt at afvikle generalforsamlingen som et fysisk møde.
§10 Dagsorden
Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:
§11 Generalforsamlingens ledelse
Generalforsamlingen vælger sin dirigent og stemmetæller. Beslutninger træffes ved simpelt stemmeflertal.
Dog kræver vedtægtsændringer og foreningens opløsning kvalificeret majoritet – jvf. §17 og §18.
Valgbare til bestyrelsen er alle, der er fyldt 16 år og har stemmeret – jvf. §9.
Fraværende, valgbare medlemmer kan vælges, når der skriftligt foreligger tilsagn om, at vedkommende vil modtage valg til den foreslåede post. Afstemning skal, såfremt 5 medlemmer forlanger det, foretages skriftligt.
Bestyrelsen har ansvaret for, at der tages referat af mødet.
§12 Ekstraordinær generalforsamling
Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen og skal indkaldes, når mindst en femtedel af foreningens stemmeberettigede medlemmer skriftligt, over for bestyrelsen, fremsætter ønske herom. I sidstnævnte tilfælde skal generalforsamlingen afholdes senest 3 uger efter begæringens modtagelse. For så vidt angår mødets ledelse, afstemning m.m. gælder de samme bestemmelser som for den ordinære generalforsamling.
§13 Bestyrelsen – valg
Bestyrelsen består af minimum 3 medlemmer.
Bestyrelsesmedlemmerne vælges for to år ad gangen af den ordinære generalforsamling. Bestyrelsen konstituerer sig selv og udpeger en formand og en kasserer. For at kunne blive udpeget til formand eller kasserer skal man være fyldt 18 år. Kasserer opgaven kan uddelegeres til en person uden for bestyrelsen.
Bestyrelsen er foreningens daglige ledelse og repræsenterer foreningen i alle forhold. Bestyrelsen kan nedsætte nødvendige udvalg til varetagelse af løbende opgaver eller grupper til enkeltstående opgaver. For at sikre sammenhæng og progression i foreningens aktiviteter, skal udvalgsmedlemmer være årsmedlemmer.
De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter foreningen i henhold til vedtægterne.
§14 Tegningsret
Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsen er kun beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af dens medlemmer, heriblandt formanden, er til stede. Over bestyrelsens forhandlinger føres en protokol. Foreningen tegnes af formanden. Alle økonomiske dispositioner kræver godkendelse af en samlet bestyrelse og ved køb over 3000kr. underskrift af formand og kasserer i forening. Køb, salg eller pantsætning af fast ejendom skal godkendes af generalforsamlingen.
§15 Regnskab/økonomi
Foreningens regnskabsår er kalenderåret. Regnskabet føres af kassereren og skal indeholde oversigt over indtægter og udgifter samt en status. Bestyrelsen er ansvarlig for at udarbejde regnskabet. Regnskabet forelægges bestyrelsen løbende samt tilses og revideres af den af generalforsamlingen valgte revisor. Bestyrelsen skal inden den 1. marts afgive driftsregnskab for det foregående år og status pr. 31. december til revisoren. Driftsregnskab og status forelægges den ordinære generalforsamling til godkendelse og skal være forsynet med revisorens påtegning og underskrift.
§16 Revision
På den ordinære generalforsamling vælges for 1 år ad gangen en revisor jvf. §10. Revisor udfører revision, herunder gennemser bilag m.v. Revisionsformen er en regnskabsmæssig revision og driftsregnskab og status forsynes med en påtegning. Revisoren har til enhver tid adgang til at efterse regnskab og beholdninger.
§17 Vedtægtsændringer
Ændringer af vedtægterne kan vedtages på en ordinær eller ekstraordinær generalforsamling, når forslaget er indsendt til tiden og mindst 2/3 af de fremmødte stemmeberettigede stemmer for forslaget.
§18 Foreningens opløsning
Bestemmelse om foreningens opløsning kan kun tages på en, i dette øjemed, særlig indkaldt generalforsamling.
Til dennes beslutningsdygtighed kræves, at mindst 2/3 af foreningens stemmeberettigede medlemmer er til stede og til forslagets vedtagelse kræves, at mindst ¾ af de afgivne stemmer er for forslaget. Opnås et sådant flertal på en generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, indkaldes til en ny generalforsamling, hvor beslutning kan træffes med ovennævnte stemmeflerhed uanset, hvilket antal stemmeberettigede medlemmer, der er til stede.
På generalforsamlingen skal samtidig træffes bestemmelse om, hvorledes der skal forholdes med foreningens formue, herunder eventuelt løsøre. Beslutning herom træffes ved simpelt stemmeflertal. I tilfælde af foreningens opløsning skal den formue, der er i behold, anvendes til idrætslige formål i foreningens hjemstedskommune.